ניהול מוניטין ברשת

ניהול מוניטין ברשת

 

רשת האינטרנט מהווה בימה תקשורתית עצומה ורבת השפעה. ניתן לנצל את הרשת לטובת חיזוק המותג, בידול העסק ממתחרים ולמען הפצת מסרים שיווקיים שונים וליצירת דיאלוג ישיר עם הלקוחות. תדמית חיובית ברשת מסייעת לעסק ומאפשרת לו לקדם את ערכיו ולהפיץ את מוצריו ושירותיו כדי להגיע ללקוחות פוטנציאליים חדשים. עם זאת, כפי שניתן לזכות במוניטין חיובי ובחיזוק התדמית של העסק עלולים אזכורים שליליים, לעיתים לא אמינים, לפגוע במוניטין של העסק ואף להסב לו נזקים כלכליים. לכן, חשוב לפנות לחברה מקצועית המנוסה בניהול מוניטין ברשת וזו תדחק את הפרסומים השליליים, תקדם אזכורים חיוביים ותיצור נוכחות חיובית מרשימה ברחבי הרשת.

 

 

Bubble

 

הבלטת הצדדים החזקים והחיוביים

 

ניהול מוניטין ברשת כולל קשת רחבה של פעולות בפלטפורמות שונות ומגוונות כגון גוגל, רשתות חברתיות, בלוגים, פורומים ואתרי תוכן שונים. חשוב לזכור כי גוגל ומנועי חיפוש אחרים סוקרים את הרשת ללא הרף אך האלגוריתמים ברוב המקרים אינם יכולים להבחין מהם אזכורים שגויים או אזכורים ומידע שלילי שהועלה לרשת מתוך כוונה להזיק. לכן, חשוב לנהל את המוניטין של העסק וליצור עבורו נוכחות חיובית המבליטה את הצדדים החזקים והחיוביים שלו. במידה ויש לעסק אזכורים שליליים ניתן לדחוק אותם לשוליים כך שלא יפריעו לתדמית החיובית של העסק וניתן לבצע זאת על ידי מחיקת האזכור השלילי באמצעות פניה את האתר בו מופיע הפרסום השלילי ובאמצעות יציר תוכן חיובי בולט.

 

 

הגנה מפני מידע שלילי

 

חברה מקצועית לניהול מוניטין ברשת מבצעת ניטור המידע וההודעות בהם הלקוח מופיע ברשת. כדי לנטר את המידע יש להיעזר בכלים טכנולוגיים מתקדמים. כחלק מאסטרטגיית ניהול המוניטין ברשת החברה מגיבה במהירות לכל אזכור שלילי אודות הלקוח כדי לחזק את המותג ולהפיג את העוקץ מהתגובה השלילית וכדי למנוע את התפשטות התגובה השלילית ברשת. בנוסף, במידה והעסק נקלע למשבר צוות החברה מטפל בנושא במיומנות כדי למזער את הנזק וכדי למנוע מהתגובות השליליות להתפזר, במיוחד ברשתות החברתיות בהן המשבר עלול להגיע לממדים רחבים.

 

 

יצירת מוניטין חיובי

 

כאמור, ניהול מוניטין ברשת נועד לחזק את המותג ומאפשר לבדל אותו ממתחרים. כדי ליצור מוניטין חיובי נעזרים במגוון כלים מתקדמים ופועלים במגוון חזיתות ברשת. יש לפעול בגוגל, ברשתות החברתיות, בפורומים ובאתרים רלוונטיים שונים באמצעות העלאת תוכן חיובי. ניתן להשתמש בתכנים מגוונים כמו הודעות טקסט, סרטוני וידאו, מצגות, אנימציות ותמונות. את התכנים מקדמים באתרים השונים ברשת באמצעות שיטות מגוונות כמו פרסום ממומן בגוגל וברשתות החברתיות, העלאת תכנים מקודמים באתרים רלוונטיים לתחום העיסוק של החברה, תגובות חיוביות בטוקבקים ובפורומים ועוד. למעשה, ניהול מוניטין ברשת מזכיר במהותו מסע יחסי ציבור אך יש לפעול במגוון חזיתות בו זמנית ולפעול במהירות ובאפקטיביות. לכן, חשוב להשאיר את ניהול המוניטין ברשת לחברה מקצועית ומנוסה בתחום וזו תפקח על המידע המופץ אודות הלקוח ותדאג למענה הולם ויעיל, תנאי הכרחי להצלחה של העסק ברשת.