שיווק במנועי חיפוש

שיווק במנועי חיפוש

כאשר מדברים על שיווק במנועי החיפוש נהוג להתרכז בגוגל, מנוע החיפוש הגדול והמוכר מכולם. יודגש כי גוגל נחשב למנוע החיפוש הפופולרי ביותר בארץ, לכן מרבית מאמצי השיווק יתרכזו בו. הפרסום בגוגל יכול להביא לתוצאות מעולות כל עוד פונים לחברה מקצועית ומנוסה בשיווק במנועי חיפוש, לרשות המפרסם עומדים כלי פרסום חדשניים ואפקטיביים ונהוג לשלב בין קידום ממומן וקידום אורגני, עליהם נפרט בהמשך.

Google-Logo

קידום ממומן בתוצאות החיפוש

גוגל מציעה כלי פרסום חדשניים וייחודיים אשר מאפשרים למפרסם ליהנות מחשיפה רחבה של העסק בפני קהל לקוחות שמאפייניו ידועים מראש. פרסום מקצועי בגוגל ישפר את התוצאות העסקיות כל עוד עושים זאת בחוכמה ובמיומנות. יש להתחשב בגורמים שונים כמו החזר השקעה גבוה כדי שהפרסום ישתלם לכן נדרשת הבנה בכלי הפרסום שגוגל מעמידה למפרסמים, כלים כמו גוגל אדוורדס. קידום ממומן בגוגל מאפשר לעסק להופיע במיקומים אטרקטיביים בדף תוצאות החיפוש וכן באתרי תוכן שונים המשתפים פעולה עם מנוע החיפוש הפופולרי. חשוב לדעת כי פרסום ממומן במנועי החיפוש מסוג PPC (תשלום עבור הקלקה) כרוך בתשלום רק עבור לחיצה בפועל על מודעת הפרסום והקישור הממומן, לחיצה על הקישור מפנה את הגולש לדף נחיתה או לאתר של המפרסם.

קידום אתרים אורגני

קידום אתרים אורגני בגוגל (SEO – Search Engine Optimization) נועד להציב את האתר של העסק במקום גבוה ככל הניתן בדף תוצאות החיפוש. ככל שהאתר ממוקם גבוה יותר בדף הראשון של תוצאות החיפוש כך הוא זוכה להצלחה גבוהה יותר ותעבורת גולשים גבוהה. מיקום בדף השני, השלישי וכד' כמעט ואינו זוכה לחשיפה, ומעט גולשים יגיעו אליו כיוון שניתוח הרגלי הגלישה מראה כי גולשים לוחצים על אתרים המופיעים בעיקר בדף התוצאות הראשון, ומכאן החשיבות להופיע בראש תוצאות החיפוש. יש שיטות שונות לקידום אתרים אורגני וחשוב לפנות לחברה מקצועית ומנוסה שמשתמשת בשיטות כשרות שלא יפגעו בעתיק במאמצי הקידום ובמיקום העסק בין תוצאות החיפוש.

פרסום ממומן מקצועי מביא לתוצאות משביעות רצון

עסקים קטנים וגדולים מפרסמים במנועי החיפוש ולכן קיימת תחרות על ביטויי מפתח. חברות הקידום מציעות טכניקות חדשניות לקידום האתר וניתן לשלב בין פרסום ממומן שמביא לתוצאות מהירות ולחשיפה רחבה יחד עם קידום אתרים אורגני שנמשך מספר חודשים. מערכת הפרסום המתקדמת של גוגל (גוגל אדוורדס)מאפשרת לנהל קמפיין מוצלח ולפנות לקהל יעד שנבחר לפי פרמטרים מדויקים וע"פ מילות מפתח המתאימות לפעילותו של העסק, יש אפשרות להגדיר שעות וימי פרסום וחשוב לקבוע מסגרת תקציבית. לרשות המפרסם כלי בקרה וניתוח המאפשרים מעקב בכל רגע נתון אחרי הצלחת קמפיין הפרסום הממומן. ניתן לעצור את הקמפיין בכל רגע, לנתח את התוצאות באמצעות כלים סטטיסטיים ואנליטיים של גוגל אדוורדס וכך משפרים את המודעה וניתן למקסם את אחוזי ההמרה כך שקמפיין הפרסום יביא לתוצאות הרצויות.