שיווק ברשתות חברתיות

שיווק ברשתות חברתיות

שיווק ופרסום ברשתות החברתיות מאפשר לעסקים ליהנות מחשיפה רחבה לקהלי יעד מוגדרים ובהתאמה לצרכי המפרסם. הפרסום באינטרנט הולך ותופס תאוצה ולאחרונה החלו עסקים רבים להבין את היתרונות הנעוצים בפרסום ברשתות החברתיות. שיווק ופרסום ברשתות החברתיות נחשב לטרנד החדש ביותר אך אם מעוניינים להשיג תוצאות אפקטיביות מומלץ לפנות לשירותי חברה מקצועית המנוסה בתחום זה.

הרשתות החברתיות חדרו לחיינו בסערה וכיום יש למעלה מ- 3.5 מיליון ישראלים המבקרים מדי יום בפייסבוק ועוד רבים אחרים משתמשים ברשתות חברתיות פופולריות נוספות כמו טוויטר, גוגל פלוס ולינקדאין. עם פוטנציאל חשיפה עצום זה מובן מדוע מפרסמים רבים מעניקים חשיבות גבוהה לפעילות שיווקית ולפרסום ברשתות החברתיות שהפכו כבר לחלק מהחיים ולזירת מסחר חדשה ואטרקטיבית. הרשתות החברתיות מציעות דרכים חדשות ומקוריות לפרסום וכל רשת מספקת כלים ייחודיים למפרסם כדי שזה יגיע לקהל יעד ספציפי שמאפייניו ידועים מראש. בנוסף, פעולות השיווק והפרסום במרבית הרשתות החברתיות מאפשרות למפרסם ליצור דיאלוגים על לקוחות קיימים או פוטנציאליים, וניתן לחשוף תכנים בדרכים מקרויות וישנה אפשרות ליצירת באז ויראלי גבוה שמביא לעתים לתוצאות מעולות עבור העסק, מעבר לחשיפה הגבוהה.

פרסום מניע לפעולה ברשתות חברתיות

האדם ידוע כיצור חברתי ולמעשה הרשתות החברתיות מספקות לו את האפשרות להיות באינטראקציה עם אנשים רבים, ביניהם חברים מתקופות שונות בחיים (אוניברסיטה, צבא, עבודה, בית ספר וכו'), וניתן לרכוש חברים חדשים מהארץ ומהעולם. כמו כן, ניתן לעקוב אחרי תכנים המועלים על ידי מותגים מובילים שמזדהים עמם, לעקוב בעניין אחרי פעילות ותכנים של ארגונים שונים ואנשים מפורסמים וכד'. המפרסם יכול לנצל את החשיפה הגבוהה כדי ליצור תכנים בעלי עניין וביניהם לשלב מסרים שיווקיים ומניעים לפעולה מסוימת. כך ניתן לגרום לקהל היעד שנחשף לפרסום ברשת החברתית לפעול באופן מסוים כמו ללחוץ על קישור ולהגיע לדף נחיתה ייעודי או לאתר של המפרסם, להשתתף בשאלון כדי לאסוף נתונים ולשפר ביצועים שלך העסק, להירשם לניוזלטר, לרכוש מוצר או שירות חדש שהעסק מפרסם ועוד. יש לציין כי שיווק ופרסום ברשתות חברתיות דורש ידע רב וחשוב לפעול במספר רשתות חברתיות ולא להתמקד רק בפייסבוק אלא גם לפעול בטוויטר, בלינקדאין, בגוגל פלוס וברשתות חברתיות נוספות.

ערוצי שיחה לניהול דיאלוג פורה ומפרה

מאמצי השיווק והפרסום ברשתות החברתיות מאפשרות למפרסם לנהל דיאלוג ישיר עם הלקוחות וקהל האוהדים והעוקבים, כך ניתן לגלות האם הפרסום עומד ביעדים שנקבעו ובהתאם לצורך להגיב בזמן אמת ולשדרג את מאמצי השיווק והפרסום כדי להניב תוצאות טובות יותר. את אסטרטגיית הפרסום יש לקבוע לאחר אפיון הלקוח ובהתאם לצרכיו הייחודיים, כאשר בכל רשת חברתית מאמצי השיווק והפרסום יעשו מעט שונה ובהתאם לכל הפרסום האפשריים ברשת החברתית.

נהוג לרכז את רוב מאמצי הפרסום לפייסבוק, בגלל הפופולאריות שלה, וחשוב לנהל דף עסקי במקצועיות וניתן לשלב קמפיין מוצלח כדי להגדיל את החשיפה לעסק ולמוצריו, בנוסף נהוג ליצור תכנים מקוריים שיכולים להביא לחשיפה גבוהה במיוחד. כמו כן, בהתאם ללקוח מומלץ לפרסם גם בלינקדאין, הרשת החברתית העסקית המובילה שיכולה למתג את העסק וליצור עבורו רשת קשרים ענפה והגדלת מספר הלקוחות, פעולות שניתן לתרגם להכנסות משתלמות.