בניית אסטרטגיה לשיפור יחס המרה

שיפור יחס המרה עשוי להיות ההבדל בין אתר שממצה את מלוא הפוטנציאל העסקי שבו לבין אתר שמבטיח רבות מבחינה שיווקית אבל בשל כשלים שונים לא מאפשר את מיצוי. בניית אסטרטגיה לשיפור יחס המרה באתר היא חיונית ולא אחת קריטית למינוף הפעילות העסקית של האתר ותנאי הכרחי להגדלת הכנסותיו.

העובדה שאתר נגיש וזמין לגולשים עדיין אין פירושה כי יחס ההמרה שלו טוב ואינו טעון שיפור. ייתכן כי מחשבה נוספת, מעמיקה, על אודות מכלול ההיבטים הקשורים בבניית האסטרטגיה העסקית והשיווקית, שממנה עשוי להיגזר אופן הקצאת התקציב לפעילויות השונות באתר ובממשקיו השונים, תגרום לשינוי בעקבות הניתוח והתובנות שיעלו ממנה.
לדוגמה: ודאי חשוב להשקיע בתחום ה – SEO, קידום האתר מבחינה אורגנית. אין עוררין על חשיבות מכרעת של מיקום האתר בעמוד הראשון של גוגול, אבל בעלי אתרים, בעיקר כאלה המציעים מוצר או שירות ובנויים כחנויות מקוונות, עשויים/עלולים להיווכח כי המיקום הגבוה, כשלעצמו, אינו מהווה ערובה להצלחה עסקית. כניסת כמות גדולה של גולשים היא אולי תנאי הכרחי להגדלת רווחים אבל לא תנאי מספיק. רק גולש שיבצע פעולה (המרה), יזמין את המוצר או את השירות וישלם עבורם יהיה רלוונטי כי בפעולה זו הוא ייהפך ללקוח. אנחנו רוצים להשיג כמה שיותר לקוחות. זו תכלית האתר. זה ייעודו. ובכך אנחנו בחברת יובי קידום אתרים ממקדים את פעילותנו.

 

creative2

סתימת החורים

נטישת גולשים את האתר בשל אי יכולתם הטכנית לבצע המרה היא הפסד עצום שלכם. אתם לא יכולים להרשות לעצמכם להפסיד אותם, ודאי לא לאחר שנכנסו לאתרכם, התוודעו אל ההיצע שלכם, רצו לבצע הזמנה אבל לא הצליחו לעשות זאת בשל כשלים טכניים שמנעו זאת מהם. אם גולשים רבים עוזבים את אתרכם מבלי לבצע המרה פירוש הדבר שהאתר משול לדלי מחורר. הדבר חסר התועלת שעלול להתבצע על ידכם הוא ניסיון להגביר את זרם המים לדלי במקום לאטום ולסתום את החורים בו. מה עושים? משקיעים בהמרה באופן מתוכנן ומושכל. בונים אסטרטגיה. כיצד עושים זאת? פונים אל אנשי מקצוע.
אנחנו בחברת יובי פתרונות שיווק מתחילים מהגדרת מטרות ויעדים שיווקיים ומהם גוזרים את יחס ההמרה הרצוי. הגדרה מחייבת ייעוד מטרה לכל דף באתר. פירוש הדבר – קביעת תת מטרות ושלבים, שבהם הגולש יבצע פעולות משלב לשלב באופן פשוט, קל וטבעי.
בבניית אסטרטגיה (כחלק בלתי נפרד מתהליך של קידום אתרים בגוגל) שתכליתה שיפור יחס ההמרה אנחנו נדרשים לתת מענה לחוויית המשתמש ולשפר ולשדרג כל ההיצע שלנו. על מנת לשפר את יחס ההמרה עלינו להיכנס לראש של הגולשים, אשר על מנת לעורר אותם לביצוע המרה עלינו, תחילה, למשוך את תשומת הלב, לעורר בהם עניין, רצון וחשק, להניעם לפעולה ולהעניק להם תחושה של שביעות רצון מהמוצר או מהשירות שלנו.
נשמע פשוט? זה פשוט להבין זאת אבל על מנת לשפר אתר כך שיענה על הפרמטרים האלה נדרשים תכנון מוקפד וביצוע מושלם. זה התפקיד שלנו ובשביל זה אנחנו פה אתכם. חשיבות מכרעת וקריטית, יש לבהירות המסרים, לפשטות הפעולות ובעיקר – לקלות הטכנית שבה יוכל הגולש לבצע המרה באמצעות לחיצה אחת או שתיים על מקש אחד או שניים. אין לו זמן ואין לו סבלנות לשהות באתר שמקשה עליו את החיים במקום להקל עליהם.