מחקר מילות מפתח

מחקר מילות מפתח

שילוב נכון של מילות מפתח באתר, יכול לשפר באופן משמעותי את מיקומו בתוצאות החיפוש בגוגל, ובכך גם למשוך אליו גולשים רבים. במסגרת שירותי קידום אתרים המוצעים על ידי החברות המתמחות בכך מוצע גם שירות מחקר מילות מפתח. במסגרת המחקר בוחנים אילו מילות מפתח רלוונטיות ונכונות לאתר, כאלו שתתאמנה באופן נכון אליו ותעזורנה לקדם אותו במנוע החיפוש.

 

media-icons

 

כיצד נעשה המחקר

כדי שמחקר מילות המפתח יהיה יעיל, חשוב שיתבצע באופן מדויק ויתמקד במילות המפתח הרלוונטיות לאתר בלבד. על פי תוצאותיו של המחקר תיבחרנה מילות המפתח לאתר, ביטויים מרכזיים שישולבו בתוכן המופיע בעמודי האתר השונים. מחקר מילות המפתח כולל במסגרתו כמה שלבים. בשלב הראשון, מחפשים את כל מילות המפתח הרלוונטיות באמצעות כלים מיוחדים, אותם מספק גוגל עצמו. אפשר לבחון ביטויים הקשורים אל תחום העסק או החברה באופן ישיר וכן גם כאלה הקשורים אליו באופן עקיף. יש לקחת בחשבון באילו ביטויים צפויים גולשי האתר, הלקוחות הפוטנציאליים, לבחור כשהם מחפשים את האתר או את התחום הקשור אליו.

 

בשלב הבא, שלב הניתוח, בוחנים כמה פרמטרים חשובים. תחילה, בודקים האם ועד כמה משפיעה כל אחת ממילות המפתח שנמצאו על מיקומו של האתר ברשימת החיפוש (כלומר, באיזה עמוד הוא נמצא). בהמשך, בודקים את מידת הרלוונטיות של המילה אל האתר ושל הביטוי עצמו אל קהל הגולשים. יש לבדוק אילו מן המילים שנבחרו והוטמעו בתוכן עצמו אכן מביאות אל האתר גולשים רבים, אילו מהן מביאות גולשים שחוקרים את האתר לעומק ומגיעים אל עמודיו השונים ואילו מסתפקים בעמוד הבית, העמוד הראשי בלבד. גוגל מספקת כלים חדשניים לבחינת מיקומו של האתר ברשימת התוצאות לאור השימוש במילות המפתח. כלים אלה יכולים לעזור בתהליך המחקר ולייעל אותו באופן משמעותי. את הכלי למחקר מילות מפתח של גוגל ניתן למצוא בקישור הבא: https://adwords.google.co.il/KeywordPlanner הכלי קל ונוח לשימוש והוא יציג לכם מגוון מגמות חיפוש ודרכים לחיפוש הביטויים המתאימים לשיווק נכון של האתר שלכם במנוע החיפוש של גוגל.

 

כדי לבצע את המחקר בצורה חכמה ונכונה, מומלץ לערוך טבלת אקסל, ולשלב בה את האלמנטים הקשורים לתהליך המחקר. ציון מילות המפתח העיקריות בטבלה והציון לכל אחת מהן אותו מזהים במסגרת המחקר יכולים לסייע לתהליך ולבחירתן של מילות המפתח המתאימות ביותר לאתר הנבדק, לאתר שאותו מעוניינים לקדם.

 

חשוב לזכור

 

מחקר מילות המפתח הוא חלק בלתי נפרד מתהליך קידום האתר. מומלץ שלא לוותר עליו ולהשאיר אותו למומחים בתחום. חשוב להתמקד במילים החשובות, לבחון הטיות שונות של כל מילה וגם לבדוק מילים נרדפות. ישנם מקרים בהם גולשים מגיעים אל האתר תוך שימוש במילת מפתח אחרת, שלא נבדקה. כדאי לבחון גם אותה ולבדוק האם נכון לשלבה גם כן. רצוי לאורך כל התהליך לזכור את קהל היעד, הגולשים עצמם. הם אלה שמבצעים את החיפוש בעזרת מילות המפתח, תוך התייחסות למילים ולביטויים שונים שרלוונטיים להם. הם הקו המנחה והתייחסות לצורך היא דרך נכונה לבחון את התהליך ולבצע את מחקר מילות המפתח.